Lättläst

Välkommen till Upphandlingsmyndigheten. Vi ger stöd i frågor om offentlig upphandling.

Vad är offentlig upphandling?

Varje gång en myndighet ska köpa en vara eller en tjänst
ska myndigheten göra en offentlig upphandling.
Det betyder att myndigheten i förväg måste tala
om vad den vill köpa.
Då har flera företag möjlighet att beskriva
sina varor eller tjänster innan myndigheten bestämmer sig
från vilket företag myndigheten ska handla.

Vad är Upphandlingsmyndigheten?

Upphandlingsmyndigheten är en statlig myndighet.
Vi arbetar med frågor om offentlig upphandling.
Vi ger stöd till myndigheter som ska göra upphandlingar.
Det innebär att vi ger ut information och besvarar frågor om upphandling.
Vi ger också stöd till de företag som vill delta i upphandlingar.
Upphandlingsmyndigheten leds av generaldirektören.

Så här når du oss

Vill du veta mer kan du skicka e-post till info@uhmynd.se
Du kan ringa på telefonnummer 08-586 21 700.

Senast uppdaterad:

Relaterad information