• Kollage_kontor_medarbetare.jpg

Jobba hos oss

Upphandlingsmyndigheten är en modern myndighet som arbetar med att ge stöd genom att utveckla och erbjuda kunskap, metoder och verktyg för en hållbar och effektiv upphandling.

Hos oss arbetar idag runt 60 medarbetare med stor expertis inom olika sakområden. Myndigheten är ett kunskapscentrum för offentlig upphandling och vi ger stöd inom hela upphandlingsprocessen. Allt från strategiska och organisatoriska frågor till konkret stöd om hantverket upphandling. Vi vill göra mesta möjliga nytta för våra målgruppers organisationer som består av upphandlande myndigheter, enheter och leverantörer. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid.

Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Detta kan vi bland annat erbjuda våra medarbetare

Vi sitter i ljusa, nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna Business Park. Nära till kommunikationer som tvärbana, pendeltåg, tunnelbana och buss. 

Varje medarbetare erbjuds friskvårdspeng på upp till 5000 kronor per år och myndigheten har en hälsogrupp som tar initiativ och anordnar aktiviteter kring motion, kost och mental hälsa. Det finns även en trivselgrupp för gemensamhetsskapande aktiviteter. 

Som statligt anställd har du mellan 28 och 35 semesterdagar, beroende på din ålder. Du omfattas också av ett flertal försäkringar.

Vi erbjuder flexibilitet i arbetstid och är måna om att våra medarbetare ska ha stor möjlighet att hitta balans mellan arbetsliv och privatliv.

Läs mer om de villkor och förmåner vi erbjuder på Upphandlingsmyndigheten.

Senast uppdaterad:

Relaterad information